Városlista
2024. november 1, péntek - Marianna

Hírek

2011. Szeptember 23. 14:17, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress

1000 vállalkozó hadat üzent a válságnak

1000 vállalkozó hadat üzent a válságnak

Mosoly, önbizalom és pozitív kisugárzás a Budapesten megrendezett KKV Marketing Expon.

A kkv szakmai eseményen több mint 1000 vállalkozó gyűlt össze, hogy marketingjüket fejlesszék. A Marketing Commando által szervezett eseméy mottója: a vevő nem a kapcsolatok szétnyúzásában és az ámításban keresendő, hanem a kölcsönös elégedettség jegyében. Ha a kereskedő nyer, és a vevő is nyer a bolton, akkor ki veszíthet? Válasz: az a vállalkozó, aki a válság végére vár.

Az immár harmadik alkalommal megrendezett KKV Marketing Expo főszakácsa ismét Wolf Gábor volt. A marketingszakértő vagy 30 példán keresztül érzékeltette, hogy mennyire nemcsak a külső környezeten múlik egy cég eredményes üzletpolitikája.

Előadásának fő hitvallása az volt – Legyen mindig kulcsstratégiád a vevőszerzésben! „A sikeres cégeknél van olyan kiemelkedő és megbízható módszer, ami hozza a vevőket. Az iparági versenytársak lemásolása azonban belterjes marketinghez vezet. Használj külföldi, meglepő, de sikeres mintákat!” – bíztatta a konferencián megjelent vállalkozókat Wolf Gábor. A marketingszakértő szerint az úgynevezett „kofa-szakaszon”, vagyis amikor valami meglepővel és harsánnyal hívja fel magára valamely cég a figyelmet, mindenkinek túl kell esnie. „E nélkül egyetlen vállalkozás sem lesz sikeres” – vallotta a marketingstratéga. Gondoljunk csak Klapka György vállalkozóra, aki egy kézzel írt tábla felmutatásával elérte, hogy később mindenki róla beszélt.

Fontosnak nevezte Wolf Gábor a publicitást. „Kelts feltűnést! Irányítsd magadra a média figyelmét, mert a médiának sztori kell, és hozza a vevői érdeklődést, és teszi eladhatóvá a terméked!” – osztotta meg hitvallását Wolf Gábor.

Wolf Gábor előadásában a referenciamarketinget is kulcseszköznek nevezte. A vállalkozókat arra bíztatta, hogy régi vevőiktől kérjenek ajánlást, hogy újakat tudjanak szerezni. „Meglepni a vevőt! Kevesebbet ígérj, de többet adj” – sorolta a példákat a KKV marketingszakértő. Szerinte az árakciózás rossz reflex. A jól meghatározott árak viszont döntőek lehetnek a versenyben. Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozicionálni. A szakértő szerint ez teremti meg egy cég piaci értékét, és a brandjét.

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója arra hívta fel a vállalkozók figyelmét, hogy fontos tudni „mi jár a vevő fejében.” Szerinte ez már egy-egy hírlevél megírásánál megéri. Sokkal érzékenyebben és aktívabban reagálnak a vevők egy olyan hírlevélre, amelynek napi aktualitása van, például 27 százalékos ÁFA, gyengülő forint. „A szezonokat és az aktualitásokat lovagold meg! A vevő tudja a termékedet a napi igényeihez kapcsolni” – érzékeltette a stratégia fogásait a szakértő.

Nyírő Réka szerint jó eszköz lehet a keresztmarketing. „Ha összeáll egy zuhanyszűrőket értékesítő, valamint egy vegyszermentes szappanokra specializálódott vállalkozás, akkor garantáltan az egészségesen élő nőket kell megcélozniuk” – mondta a tanácsadó. A termékkínálat szélesítésének felismerése, a megcélzott vevőkörhöz eljutó médiacsatornák használata és exkluzivitás. Ezeket emelte ki a tanácsadó, aki szerint a folyamatos értékesítésnek és vevőkapcsolatnak nincs alternatívája. „Hosszabb nyitva tartás, a jó vevőknek külön ajánlat, jó kiegészítő termékek. A lényeg, hogy tűnj ki a versenytársak közül!” – ecsetelte a lehetőségeket Nyírő Réka.

Fülöp Zoltán, a Marketing Systems társalapítója már a média rejtelmeibe vezette be a vállalkozókat. Készpénzre váltható hírnév című előadásában arra igyekezett felhívni a figyelmet, hogy „a PR nem lehetőség, hanem nincs más választása a vállalkozásoknak”. Ahogy Fülöp Zoltán fogalmazott: „a PR vet, a Marketing arat…” Fülöp Zoltán úgy érvelt, hogy a cégvezetők hosszútávon akkor tudnak sikeres vállalkozást felépíteni, ha a környezetük tisztában vele, hogy mit csinál. „Ki az? Mit akar? – Ez a két legfontosabb kérdés, amelyre tudni kell a választ. Csak ekkor hiszi el a környezet, és a vevőid is, hogy hiteles vagy” – magyarázta Fülöp Zoltán.

A médiakapcsolatok kiépítését szerinte már azelőtt érdemes elkezdeni, hogy arra valóban szükség lenne. A szakértő szerint hitelesség szempontjából érdemes a szakmai médiánál kezdeni, és innen érdemes tovább haladni először a kis helyi médiumok felé, majd onnan a hírlapokig, és végül a bulvárig. „A médiával légy alázatos, mert rajtuk keresztül a vevőidhez beszélsz” – foglalta össze a lényeget a szakértő. Fülöp Zoltán nem győzte hangsúlyozni a cégvezetők felé, hogy csak hírértéket kommunikáljanak, ne tévesszék össze a médiát a reklámfelületekkel.

Sebestyén Márton, a Konverzióklinika tulajdonosa már a webes alkalmazások jövőjéről beszélt. „A következő 1,5 év során olyan jelentős változások lesznek Magyarországon, amelyek az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már zajlanak” – vázolta fel a jövőt a szakember. Sebestyén Márton szerint az online marketing gyökeresen átalakul a jövőben. Fontos lesz a továbbiakban is a keresőoptimalizálás, de a kis- és középvállalkozások számára még ennél is több lehetőséget rejt a saját weboldal vevőbaráttá alakítása. Ez azt jelenti, hogy a céges oldalon megfordult látogatóknak azt a mozgását kell követni, amelyet az oldal böngészése közben végeztek. Ennek elemzése után egy sokkal hatékonyabb, és több profitot termelő online értékesítésre van lehetőség. „Tesztelj, vagy bízd profikra!” – zárta előadását az online szakértő.

A KKV Marketing Expo díszvendége Falusi Mariann volt. A ’90-es évek elején a Pa-Dö-Dő-vel nagy sikert befutó énekesnő több mint 2 évtizedes karrierjéről azt mondta, hogy számára „az éneklés több mint business”. Szavaiból azt lehetett érzékelni, hogy saját marketingjét Lang Györgyivel tudja leginkább elképzelni, és abban a könnyűzenei műfajban, amivel a Pa-Dö-Dő sikeres lett. Az ő együttesüket nem tudták befolyásolni az évek alatt felbukkanó zenei irányzatok. A házigazda Wolf Gábor kérdésére, miszerint a kis- és középvállalkozásokhoz hasonlóan mit csinált a nagy válaszutak előtt: így reagált – „Ha van egy adottság, akkor azt következetesen végig kell vinni”.

Az 1000 fős hallgatótáborban szinte nyoma sem volt a hazai gazdaságra jellemző nyomasztó hangulatnak. Valamennyi vállalkozó azért jött el, hogy ne a körülményekre panaszkodjon, hanem tanuljon, és így vegye fel a kesztyűt a saját üzleti környezetében.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 01. 07:49, péntek | Belföld

Nagy Márton: külső tényezők húzzák vissza a magyar gazdaságot

A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől függő szektorok teljesítménye pozitív, a magyar gazdaságot külső tényezők, elsősorban a német járműipar visszaesése miatt érik sokkok

2024. November 01. 07:46, péntek | Belföld

Orbán Viktor: Magyarország egy konzervatív sziget az európai liberális óceánban

Magyarország az Európai Unió (EU) számos más tagállamával szemben nem engedte be az idegen kultúrához tartozó embereket, családbarát politikát folytat és egy konzervatív sziget az európai \"liberális óceánban\"

2024. Október 31. 07:58, csütörtök | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is!

A honvédelmi miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban kért mindenkit, csatlakozzon a kezdeményezéséhez: temetőben járva gyújtsanak gyertyát katonaelődeink emlékhelyénél is.